<< jOm foLLoW Ana >>

Thursday, December 29, 2011

fahamilah:)

Adakah perjuangan menegakkan Ahli Sunnah Wal Jama'ah hanya terhad kepada menentang Wahabi/Salafi serta Syiah semata mata??

Bagaimana pula dengan fahaman yang menjadi anutan majoriti rakyat Malaysia hatta berani kami katakan majoriti umat Islam dunia iaitu fahaman SEKULARISME??

Siapa yang nak betulkan Aqidah ini serta aqidah2 yang terpesong seperti feminisme,komunisme,kapitalisme,sosialisme,NASIONALISME,pargamatisme dan lain2 kalau bukan orang yang beraqidah dengan Aqidah yang SAHIH??

Berkata Sheikh AL-QARADHAWI dalam kitab AQIDAH beliau,"Masalah Aqidah umat zaman ini yang paling besar ialah mereka beraiqdah SEKULARISME"

Jika dikatakan mereka ini tidak merbahaya berbanding 2 fahaman diatas,Maka kami katakan orang2 yang berfahaman diatas sekurangnya menerima hukum ISLAM berbanding mereka yang menganut Ideologi2 baru ini.

Bukanlah kami menyokong mereka dan berada di pihak mereka,Tapi luaskanlah cakupan dakwah dan pandangan kamu wahai AHLI SUNNAH WAL JAMAAH bahawa Masalah masyarakat sekarang bukan sekadar WAHABI DAN SYIAH.

Jika bukan orang yang beraqidah sahih dan beramal dengan amalan nabi dan salaf soleh yang membetulkan masyarakat yang telah rencam terpesong,Siapa lagi kita harapkan untuk membawa sinar kebenaran dalam masyarakat?

FAHAMILAH..

0 comments:

Post a Comment

Kepada semua pengunjung blog ana, anda boleh tinggalkan link anda dibawah ini supaya ana mudah untuk menjejak kembali ke blog anda...

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...