<< jOm foLLoW Ana >>

Friday, June 8, 2012

SURAU AR-RAHMAN ,KUALA PEGANG

   بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
   Bismillahirrahmanirrahim
  Assalamualaikum wbt.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Demi Tuhanku yang diriku di bawah penguasaan-Nya dan sentiasa dalam pengawasan-Nya, aku tidak menulis melainkan untuk mengabdikan diri kepada-Nya dan dengan izin-Nya. 
Sudah 16 tahun Tuhan telah meminjamkan jasadku ini dalam dunia yang sementara ini.Namun, banyak lagi perkara yang Allah meminjamkan ia kepadaku tanpa aku memintanya, walaupun aku sudah banyak kali aku ini derhaka dan membuat maksiat kepada-Mu, tetapi Dia terus dan terus memberi dan memberi walaupun hambaNya ini tidak sempat menungkapkan kata-kata syukur di lidah mahupun dalam sanubari ini...  hinanya hamba-Mu ini Ya Tuhan. Faqir dan terus faqir dihadapanMu Ya Rabbuljalill..
 Alhamdulillah, segala puja puji bagi Tuhan...aku ingin mempamerkan suatu tempat yang mungkin berma'na bagi diriku dan keluarga aku (abang yang dikasihi) Muhammad Iqbal iaitu Surau Ar-Rahman yang bertempat di Kuala Pegang, Baling tempat kelahiran sendiri...

Di pintu hadapannya..





taman permainan kanak-kanak taski



dari sudut pandangan atas surau

gambar asal dari atas



Sebenarnya banyak lagi kenangan-kenangan aku di tempat ini, tapi tak mahu berbiara disini, nanti aku sambung cerita aku lagi disini... <3

0 comments:

Post a Comment

Kepada semua pengunjung blog ana, anda boleh tinggalkan link anda dibawah ini supaya ana mudah untuk menjejak kembali ke blog anda...

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...